The Town- It's all about Charlestown

Initial am vazut trailerul pentru The Town, desi eu refuz de obicei sa aflu detalii despre filme inainte sa le vad. Mi se paruse relativ interesant, mai ales ca e regizat si scris de nimeni altul decat Ben Affleck (al carui Good Will Hunting chiar mi-a placut). Din pacate pentru The Town, mai reusit e posterul decat filmul. Singura scena memorabila e cea in care barbatii mascati, in drum spre jaful bancii, sunt priviti de un baietel perplex. Per total, filmul nu vine cu nimic nou in categoria sa, si e mai degraba plictisitor (poate ca am gresit eu, si nu trebuia sa ma uit la varianta de 2 ore si jumatate).

Filmul se invarte in jurul aceleasi povesti clasice: o mână de cartofori dintr-un cartier rau famat (a.k.a Charlestown din Boston, unde aparent multa lume se indeletniceste cu jafurile armate asupra bancilor) se prgatesc pentru o ultima ,,afacere''. Extrem de previzibil, lucrurile nu merg chiar cum erau planuite. In ecuatie intra si o victima frumoasa, desteapta si inocenta (Claire Keesey), de care se indragosteste chiar personajul lui Affleck (Doug MacRay).

Ben Affleck joaca rolul liderului grupului (el e creierul operatiunilor), dar are mai tot timpul filmului o moaca de catelus plouat (insuportabila!). Acesta e intruchiparea raufacatorului ,,umanizat", cu constiinta morala si cu un trecut ratat. Desi se visa sportiv de performanta, a esuat in cariera din cauza unor alegeri gresite (drogurile adica). Doug nu reuseste sa scape de blestemul locului in care s-a nascut, si de conditia sa sociala, si ajunge, la fel ca tatal sau, un infractor (care este insa capabil de sentimente nobile  -a se vedea idila cu  Claire- spre deosebire de prietenul sau din copilarie, James, care e o adevarata bruta, intrata definitiv in cercul vicios al violentei).

Bine ca mai toti actorii au jucat impecabil, Jeremy Reener (James), care si-a aratat talentul incontestabil si in The Hurt Locker il eclipseaza complet pe domul regizor. Nici Blake Lively nu joaca rau, fiind chiar credibila in rolul de tarfa drogata. Jon Hamm e delicios in pielea agentului FBI, care pica insa in capcana intinsa de Doug si ramane cu buza umflata: fara fata si fara victorioasa arestare (pentru ca, nu-i asa, Doug era foarte bine deghizat cand se plimba agale pe strazi si lasa postituri pe parbrizele masinilor ).
Gandindu-mă la filme cu jafuri, mi-au venit în minte două filme clasice europene, very old school. Unul comic: I soliti ignoti, altul mai noir: Du riffifi chez les hommes. 



Loading image
Click anywhere to cancel
Image unavailable

btemplates

1 comentarii:

Suflet naiv spunea...

Nici pe mine nu m-a impresionat, cum ai spus si tu, nu aduce nimic nou, acelasi subiect fumat. Si eu tot extended am vazut, pe la 1h:40 voiam sa-i dau fastforward...

Trimiteți un comentariu